Zaj-baj

Zaj-baj

Az első nyári éjszaka...

2015. május 02. - paranoise

Megkezdődött a buliszezon, megnyitott a Budapest Park.

Az első két évben nem volt velük sok gondunk, egy-két rendezvényüket hallottuk ugyan, egyszer fel is hívtam őket (rám is csapták a telefont rögvest), aztán a Facebook-on váltottunk egy-két meglepően pozitív üzenetet. Tavaly alaposan megváltozott a helyzet.

Kiszállt a versenyből a Zöld Pardon, a helyükön megnyílt Barba Negra Track pedig sokkal csendesebb. Ezzel egy időben azonban elképesztően felhangosodtak a Budapest Park éjszakai bulijai, jópár alkalommal virrasztottunk miattuk egész éjjel. A nyár folyamán hosszasan és több felvonásban leveleztem velük - persze minden eredmény nélkül, részletek később. Naivan azt gondoltam, legalább idén megpróbálnak tenni valamit, de már az első péntek este (április 24-én) kiderült: tévedtem.

Soha nem hallatszott még ennyire nálunk, Kispesten (!!!) a Park, mint akkor. Már a koncert is zavaróan hangos volt - igaz, főleg a basszus zörgette a (csukott) ablakot. Ez azért különösen érdekes, mert a színpad pont az ellenkező irányba néz, így az esti koncerteket legalább eddig nem hallottuk - talán akkora "tömeg" gyűlt össze, hogy a Táncarénában volt a koncert is?

Este 10 és fél 11 között volt egy kis csend, aztán beindult a haddelhadd: hajnali 5-ig változó intenzitással, de folyamatosan hallhatóan, gyakran zavaró hangerővel szólt a "zene". Elaludnom is csak légmentesen bezárt ablakok és spaletták mögött sikerült, de ahányszor lejárt a CD (amit a zaj elnyomásához próbáltam több-kevesebb sikerrel használni), perceken belül felébredtem a dübörgésre.

Folytatódott az élmény szombaton (április 25.) is: a koncert ugyan nem, de az éjszakai party, legalábbis éjjel fél kettő körül, remekül hallatszott, nagyjából úgy, mintha az utcán, az autójában hallgatná valaki a tucc-tuccot (nem a Nagykörúton, hanem itt, csöndes kertvárosi övezetben - szóval ez elég zavaró hangerőt jelent). Fel is ébredtem rá. Meg kettőkor is. Aztán háromkor. Meg 4-kor. Aztán virrasztottam 5-ig, amikor végre-valahára csend lett.

A jelek szerint elfelejthetem a nyitott ablakos nyári éjszakákat.

Minden esetre a Budapest Park valamennyi alkalmazottjának, vezetőinek és tulajdonosainak sok-sok hasonlóan kellemes éjszakát kívánok...

 

paranoise

 

süti beállítások módosítása